Panaszkezelési Szabályzat
A CREDIT CONTROL KFT. (SZÉKHELY: 1138 BUDAPEST, MADARÁSZ VIKTOR U. 47-49.; CÉGJEGYZÉKSZÁM: 01-09-562111; A CÉGET NYILVÁNTARTÓ BÍRÓSÁG: A FŐVÁROSI TÖRVÉNYSZÉK CÉGBÍRÓSÁGA; ADÓSZÁM: 12177705-2-41) (A TOVÁBBIAKBAN: „TÁRSASÁG”) A TÁRSASÁG – KÖVETELÉSKEZELÉSI ELJÁRÁSOKKAL KAPCSOLATOS – PANASZKEZELÉSI RENDJÉT AZ ALÁBBIAK SZERINT HATÁROZZA MEG.
I./
A SZABÁLYZAT CÉLJA
A jelen Szabályzat megalkotásának célja, hogy a Társaság Ügyfelei minden szempontból elégedettek legyenek a Társaság szolgáltatásaival és ügyintézésével. Mint minden szervezet működése során, úgy a Credit Control Kft. működése során is előfordulhatnak azonban olyan esetek, amelyek kapcsán szükségessé válik, hogy az Ügyfelek a Társaság szolgáltatásaival, illetve annak működésével kapcsolatos észrevételeiket, kifogásaikat és panaszaikat közölhessék a Társasággal.
A Társaság megbízás alapján történő követeléskezelés tevékenysége során teljes mértékben biztosítani kívánja az ügyfelek panaszainak jogszabályi előírásoknak megfelelő kezelését.
A Credit Control Kft. a hozzá benyújtott panaszok kivizsgálását és azok kezelését a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságról szóló 225/2007. Korm. rendelet illetve a Hitelintézetekről és Pénzügyi vállalkozásokról szóló 2013. évi CCXXXVII. Törvény rendelkezései maradéktalan betartása mellett az alábbiak szerint végzi.
A Credit Control Kft. a jelen Panaszkezelési Szabályzatot az ügyfélfogadásra nyitva álló helyiségében (1138 Budapest, Madarász Viktor u. 47-49.), valamint a honlapján (www.creditcontrol.hu) teszi közzé.
II./
BEJELENTÉSI MÓDOK, BEJELENTÉSHEZ SZÜKSÉGES ADATOK
II.1. A panasz az alábbi módokon nyújtható be a Társasághoz:
Szóban
a) személyesen: a 1138 Budapest, Madarász Viktor u. 47-49. szám alatt található irodánkban (nyitvatartási idő: munkanapokon 8:00 és 16:15 óra között)
b) telefonon: a +36-1-456-0854-es telefonszámon (hívásfogadási idő: munkanapokon 8:00 és 16:30 óra között)
Írásban
a) személyesen vagy más által átadott irat útján;
b) postai úton (levelezési cím: 1554 Budapest, Pf.: 25.);
c) elektronikus levélben az alábbi e-mail címre: [email protected]
d) telefaxon: a +36-1-215-6305-ös telefax számon
II.2. A panaszkezeléshez – a panasz jellegétől függően – különösen a következő adatok szükségesek:
a) név;
b) ügyszám;
c) lakcím, székhely, levelezési cím;
d) telefonszám;
e) panasz leírása, oka;
f) a panasz alátámasztásához szükséges dokumentumok másolata;
g) meghatalmazott útján eljáró Ügyfél esetében érvényes és hatályos meghatalmazás;
III./
PANASZKIVIZSGÁLÁS
III.1. Általános szabályok
A panasz kivizsgálása az összes vonatkozó körülmény figyelembevételével, illetve a Társaság rendelkezésére álló és az Ügyfél által ezen felül benyújtott dokumentumok alapján történik.
III.2. Szóbeli panasz
A szóbeli panaszt Társaságunk – lehetőség szerint – azonnal megvizsgálja és orvosolja. A telefonon közölt szóbeli panaszról hangfelvétel készül, mely 5 évig megőrzésre kerül. Amennyiben az Ügyfél a szóbeli panasz kezelésével nem ért egyet vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Társaság a panaszról jegyzőkönyvet vesz fel. Személyesen megtett panasz esetén a jegyzőkönyv másolati példánya az Ügyfélnek átadásra kerül. Szóbeli panasz esetén a panaszra adott, indokolással ellátott válasz az Ügyfélnek a panasz közlését követő 30 naptári napon belül megküldésre kerül.
III.3. Írásbeli panasz
Írásbeli panasz esetén a panaszra adott, indokolással ellátott válasz az Ügyfélnek a panasz közlését követő 30 naptári napon belül megküldésre kerül.
IV./
JOGORVOSLAT
IV.1. Amennyiben a panasz elutasításra kerül, vagy a panasz kivizsgálására előírt 30 naptári napos törvényi válaszadási határidő eredménytelenül telne el az Ügyfél az alábbi szervekhez jogosult fordulni:
IV.2. Fogyasztók esetében
IV.2.1. Pénzügyi szolgáltatási jogviszony:
a) Pénzügyi Békéltető Testület a szerződés létrejöttével, érvényességével, joghatásaival és megszűnésével, továbbá a szerződésszegéssel és annak joghatásaival kapcsolatos jogvita esetén (központi ügyfélszolgálat címe: Budapest Krisztina krt. 39., levélcím: 1525 Budapest Pf. 172., ügyfélszolgálat telefonszáma: 489-9700, fax: 489-9102, e-mailcím: [email protected])
b) Magyar Nemzeti Bank Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Központ fogyasztóvédelmi panasz esetén (levelezési cím: HU-1534 Budapest, BKKP Pf. 777, telefon: 06-1-4899-100, e-mailcím: [email protected])
c) Egyedi jogvita esetén keresettel fordulhat az illetékes bírósághoz
IV.2.2. Nem pénzügyi szolgáltatási jogviszony:
a) Kormányhivatalok fogyasztóvédelmi osztályai
b) Békéltető testületek
c) Egyedi jogvita esetén keresettel fordulhat az illetékes bírósághoz
IV.3. Fogyasztónak nem minősülő Ügyfelek keresettel fordulhat az illetékes bírósághoz
V./
NYILVÁNTARTÁS
A beérkező panaszokról, illetve az azokra adott válaszokról Társaságunk nyilvántartást vezet.
A panaszokat és az arra adott válaszokat a Társaságunk 5 évig őrzi meg.
BUDAPEST, 2019. MÁRCIUS 1.
dr. Antolik Gyula
Credit Control Kft.
sk.